Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Życzenia świąteczne

 Z okazji nadchodzących świąt Wielkanocnych składam wszystkim życzenia zdrowych :) radosnych świąt :) oraz mokrego dyngusa :)  życzy autorka bloga

Babka a'la Bounty

Jedno z moich ulubionych połączeń czyli czekolada i kokos. Ciasto, które nie ma sobie równych. Jest szybkie w przygotowaniu, smaczne i bardzo kokosowe. Babka a'la bounty to taka wariacja na temat znanych batoników w formie ciasta. Co ważne ciasto przygotowujemy w formie keksowej. Do upieczenia akurat tej babki przygotowywałam się bardzo długo. Zawsze nie miałam czasu jej przygotować. Jednak pewnego dnia, gdy mieli mnie odwiedzić znajomi postanowiłam upiec właśnie takie ciasto. Co ciekawe babka a'la bounty bardzo mi posmakowała. Moim zdaniem jest to wypiek praktycznie na każdą okazję. Posmakuje zarówno dzieciom, jak i dorosłym. Sprawdzi się na przyjęciu lub spotkaniu. Polecam!
Składniki:
ciasto
180 g maki pszennej
120 ml oleju
120 g cukru
50 g maki ziemniaczanej
40 g kakao
10 g proszku do pieczenia
3 jajka
ciasto kokosowe
120 g wiórków kokosowych
120 g cukru
100 ml oleju
50 g mąki ziemniaczanej
10 g proszku do pieczenia
3 jajka
dekoracja
100 g cukru pudru
Ciasto: Jajka ubijamy z cukrem na puch. Do ubitych jajek wlewamy olej wolnym strumieniem. Miksujemy. Dodajemy kakao, mąkę pszenną, mąkę ziemniaczaną i proszek do pieczenia. Miksujemy.
Ciasto kokosowe: Jajka ubijamy na sztywno z cukrem. Do ubitych jajek dodajemy olej. Miksujemy. Do masy dodajemy mąkę ziemniaczaną i wiórki kokosowe. Miksujemy. Dodajemy proszek do pieczenia. Miksujemy.
Formę keksową smarujemy masłem i obsypujemy bułką tartą. Najpierw wlewamy ciasto ciemne. Na cieście ciemne ciasto wylewamy ciasto kokosowe. Ciasto pieczemy około 60 minut w 180 stopniach. Studzimy. Wystudzone ciasto posypujemy cukrem pudrem.
babka, ciasto ucierane, babka kokosowa
babka, ciasto ucierane, babka kokoswa
Smacznego!

Komentarze

Popularne posty

Drukuj