Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Tort Kinder Country (bez pieczenia)

 Moja dzisiejsza propozycja na weekend majowy to pyszny i łatwy Tort Kinder Country. Bazą deseru są biszkopty i serek mascarpone. Ciasto jest łatwe i proste w przygotowaniu. Potrzebujemy dosłownie kilku składników. Moim zdaniem jest to tort na niezwykłe okazje. Sprawdzi się na małe i duże spotkania rodzinne. Polecam ! Składniki: masa jasna 250 g serka mascarpone  100 g cukru pudru 100 g czekolady białej 100 ml śmietany 30% 10 g śmietanfixu masa ciemna 250 g serka mascarpone 100 g cukru pudru 100 g czekolady gorzkiej 100 ml śmietany 30% 10 g śmietanfixu dodatkowo 300 g biszkoptów dowolnych 200 g płatków śniadaniowych z miodem typu "Kangus" 100 g czekolady ciemnej Masa jasna : Zimną śmietanę ubijamy na puch. Dodajemy cukier puder. Dodajemy serek mascarpone. Miksujemy. Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Dodajemy do masy. Dodajemy śmietanfix. Miksujemy. Dodajemy 50 g płatków śniadaniowych. Mieszamy. Masa ciemna : Zimną śmietanę ubijamy na puch. Dodajemy cukier puder. Dodaje

Babka jogurtowa

Babka jogurtowa to jedno z tych ciast, które zawsze chciałam spróbować, ale nie było ku temu okazji. Jednak w ostatnim czasie nadarzyła się tak sytuacja. Po świątecznym smakołykach znalazłam w lodówce całe nie otwarte opakowanie jogurtu naturalnego. Pomyślałam, że powinnam coś z nim zrobić pożytecznego. Wpadł mi do głowy pomysł na babkę jogurtową. Jogurt stanowi doskonałą alternatywę, gdy w domu nie mam mleka, które zazwyczaj potrzebne jest do zrobienia ciasta biszkoptowego. Dodatkowo miałam w lodówce jeszcze kawałek masła. Po zrobieniu babka jogurtowa przeszła moje najśmielsze oczekiwania. Babka jogurtowa okazała się ciastem wilgotnym, mocno wyczuwalnym smakiem jogurtu, miękkim, nieco słodkawym, puszystym. Ktoś chętny spróbować?
Składniki:
200 g mąki pszennej
200 ml jogurtu naturalnego
100 g masła
100 g cukru(1/2 szklanki)
100 g cukru pudru (1/2 szklanki)
30 ml wody
30 g cukru trzcinowego(3 łyżki)
30 g cukru waniliowego(1 opakowanie)
20 g proszku do pieczenia(2 płaskie łyżeczki)
2 jajka
Masło roztapiamy. Cukier waniliowy, cukier trzcinowy, cukier, mąkę, proszek do pieczenia razem wymieszaj. Dodaj jajka i jogurt. Całość krótko miksuj. Dodaj przestudzone masło. Całość krótko miksuj.
Ciasto przelej do formy na babkę wysmarowanej masłem i posypanej bułką tartą. Piecz w 180 stopniach przez 30-40 minut(do suchego patyczka). Wystudź.
Cukier puder połącz z ciepłą wodą, do uzyskania konsystencji lukru. Polej wystudzoną babkę.
babka, babka jogurtowa, jogurt
Smacznego!

Komentarze

Popularne posty

Drukuj