Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Tort Kinder Country (bez pieczenia)

 Moja dzisiejsza propozycja na weekend majowy to pyszny i łatwy Tort Kinder Country. Bazą deseru są biszkopty i serek mascarpone. Ciasto jest łatwe i proste w przygotowaniu. Potrzebujemy dosłownie kilku składników. Moim zdaniem jest to tort na niezwykłe okazje. Sprawdzi się na małe i duże spotkania rodzinne. Polecam ! Składniki: masa jasna 250 g serka mascarpone  100 g cukru pudru 100 g czekolady białej 100 ml śmietany 30% 10 g śmietanfixu masa ciemna 250 g serka mascarpone 100 g cukru pudru 100 g czekolady gorzkiej 100 ml śmietany 30% 10 g śmietanfixu dodatkowo 300 g biszkoptów dowolnych 200 g płatków śniadaniowych z miodem typu "Kangus" 100 g czekolady ciemnej Masa jasna : Zimną śmietanę ubijamy na puch. Dodajemy cukier puder. Dodajemy serek mascarpone. Miksujemy. Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Dodajemy do masy. Dodajemy śmietanfix. Miksujemy. Dodajemy 50 g płatków śniadaniowych. Mieszamy. Masa ciemna : Zimną śmietanę ubijamy na puch. Dodajemy cukier puder. Dodaje

Domowa masa kajmakowa

Masa kajmakowa jest wykorzystywana w wielu ciastach i ciasteczkach. Sklepowe masy kajmakowe są dużym ułatwieniem gdy nie mamy czas ani ochoty na zrobienie domowej wersji tego pysznego smakołyku. Ja jednaka zachęcam, gdyż domowa masa kajmakowa jest 100% lepsza niż sklepowa. Domowa masa kajmakowa ma niezwykły mleczny smak i zapach. Sama produkcja powoduje, niż mi od razu cieknie ślinka na myśl o jej przygotowaniu. Sama jednaka też miałam tak jak wy pewnie obawy czy mi się uda, czy będzie idealna, a jak nie czy da się ją jeszcze uratować. Jednak w myśl powiedzenia:”pierwsze koty za płoty” zabrałam się za przygotowanie domowej masy kajmakowej. Efekt o dziwo okazał się całkiem niezły i masę śmiało wykorzystałam w moim przepisie na ciastka”Amoniaczki”. inspirację i motywację czerpałam ze wspaniałego bloga „Olga Smile” Polecam!
Przepis na domową masę kajmakową:
Składniki:
450 ml mleka skondensowanego
50 g masła
Mleko wraz z miękkim masłem zagotowuję w szerokim garnku o grubym dnie. Od momentu zagotowania gotuję około 30 minut na małym ogniu, aż masa zacznie ciemnieć. Gdy masa zacznie zmieniać kolor na ciemny to zdejmuje z ognia(musi być jeszcze lekko płynne). Masę wylewam do pojemnika wyłożonego papierem do pieczenia. Studzę, następnie wkładam do lodówki na minimum 1 godzinę.
kajmak, masa kajmakowa, domowa masa kajmakowa
Smacznego!

Komentarze

Popularne posty

Drukuj