Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Życzenia świąteczne

 Z okazji nadchodzących świąt Wielkanocnych składam wszystkim życzenia zdrowych :) radosnych świąt :) oraz mokrego dyngusa :)  życzy autorka bloga

Sernik z rosą

Pomysł na upieczenia sernika z rosą chodził za mną od dawna. Jednak jak to zawsze bywa, a to się zapomniało, a to miało się chęć na coś innego. Tym razem jednak jak powiedziałam , że spróbuję zrobić sernik z rosą to go zrobiłam. Jednak od słów do czynów droga daleka, dlatego najpierw poczytałam trochę o tym cieście. jak się okazało sernik z rosą można dowolnie interpretować jeśli chodzi o ilość oleju i mleka. Moja mama między czasie powiedziała, że już dawno chciała tego serniczka spróbować. Nie miałam wyjścia i go upiekłam. Sernik z rosą okazał się mocno wilgotny, długo trzymający świeżość i bardzo smaczny. Ten kto jeszcze go nie jadł zachęcam do próbowania. Polecam !
Składniki
ciasto
200 g mąki
125 g masła
80 g cukru pudru
2 żółtka
8 g proszku do pieczenia(1 łyżeczka)
masa serowa
1 kg sera trzykrotnie mielonego
150 g cukru
125 ml mleka
125 ml oleju
100 g rodzynek
60 g proszku budyniowego(1 opakowanie)
60 g mąki ziemniaczanej
20 g mąki pszennej
4 żółtka
beza
4 białka
100 g cukru
ciasto: mąkę wraz cukrem i proszkiem wymieszać. Dodać żółtka i zimne masło. Zagnieść gładkie ciasto. Odstawić do lodówki na 45 minut. Następnie ciasto rozwałkuj na wielkość formy. Ułożyć ciasto do formy. Forma wysmarowana masłem i obsypana bułką tarta.
masa serowa: Ser, cukier, proszek budyniowy,mąkę ziemniaczaną , olej razem wymieszać na gładka masę. Dodać mleko. Krótko miksować. Rodzynki moczyć w gorącej wodzie. Odcedzić. Rodzynki wymieszać z mąką pszenną. Dodać do masy serowej. Całość przelać do formy do pieczenia. Sernik piec około 60 minut w 180 stopniach.
beza: białka ubić na sztywną pianę. Stopniowo dodawać cukier. Ubijać do momentu otrzymania sztywnej piany. Około 10 minut przed upływem 60 minut pieczenia wyjąc ciasto na chwilę. Nałożyć pianę na sernik. Piec jeszcze około 15-20 minut. Na bezie powinna pojawić się tzw. rosa. Sernik wyjmujemy i studzimy. Najlepiej potrzymać sernik przez całą noc w lodówce. Gotowe !
sernik z rosą, sernik
Smacznego!

Komentarze

Popularne posty

Drukuj