Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Życzenia świąteczne

 Z okazji nadchodzących świąt Wielkanocnych składam wszystkim życzenia zdrowych :) radosnych świąt :) oraz mokrego dyngusa :)  życzy autorka bloga

Krajanka czyli polskie lemigtony

Lemingtony to pyszne australijskie ciasteczka biszkoptowe. Uważa się, że te ciasteczka mają swoje różne nazwy w zaleźnosci od kraju pochodzenia. Dla mnie jednak zawsze będą nazywać się krajanki. W sumie to nie wiem z skąd wzięła się ich nazwa, ale wiem, że są przepyszne. 
Od pewnego czasu szukałam na nich przepisu. Próba odgrzebania receptury z głowy na nic się zdała. Przyszła pora na internet. Tam również to samo. Każda z nas ma swój wyjątkowy przepis. Nic, dalej szukałam. Dzwoniłam po wszystkich swoich ciastkach i babciach. Niestety żadna nie mogła mi pomóc. Na szczęście wpadła mi w ręce książka siostry Anastazji. I tam dopiero udało mi się znaleźć przepis na tą pyszną krajankę. Choć ta receptura nie jest dokładnie wierną kopią tego przepisu, a moją interpretacją to i tak jestem z niej dumna.
Ciasteczka okazały się bardzo pyszne i swoistym powrotem do przeszłości. Doskonale pasują do kawy lub herbaty w gronie przyjaciółek. Polecam!
Składniki:
500 g mąki pszennej
220 g cukru
120 ml mleka
120 g wirków kokosowych
100  ml wody
100 g masła
50 g kakao
40  g miodu
8 g proszku do pieczenia
2 jajka
aromat śmietankowy
Miękkie masło ucieramy z 120 g cukru. Mąkę przesiewamy wraz z proszkiem do pieczenia. Do utartego masła dodajemy jajka na przemian z partiami mąki. Do powstałej masy  dodajemy mleko, miód oraz aromat śmietankowy. Ciasto przelewamy do podłużnej formy do pieczenia wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy około 40 minut w 170 stopniach. Wyjmujemy i studzimy. Zimne ciasto kroimy na kwadraty.
Wodę i cukier zagotowujemy. Dodajemy kakao. Syrop kakaowy studzimy. Gotowe kwadraty maczamy najpierw w syropie, a następnie obtaczamy w wiórkach kokosowych. Gotowe.
krajanka, kostka kokoswa, lemongtony
krajanka, kostka kokoswa, lemingtony
kostka kokoswa, krajanka, lemingtony
kajanka, lemongtony, kostka kokoswa
Do tworzenia zdjęć wykorzystałam spodek SWEET 15,5 cm różowy marki Ambition
Przepis na udane święta Smacznego!
Źródło: " Wielka księga ciast siostry Anastazji", s. 358.

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty

Drukuj