Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Życzenia świąteczne

 Z okazji nadchodzących świąt Wielkanocnych składam wszystkim życzenia zdrowych :) radosnych świąt :) oraz mokrego dyngusa :)  życzy autorka bloga

Fit murzynek

Czy murzynek może być fit? Oczywiście. Dzisiejsza moja propozycja to taka mała wariacja i próba nieco odchudzenia klasycznego murzynka. Moim zdaniem jest to próba udana. Fit murzynek jest lekkie i puszysty, a zarazem nieco zdrowszy od tradycyjnego. Jest to ciasto dla wszystkich lubiących niebanalne smaki i aromaty. Pewnie zastanawiacie się co takiego zmieniłam? Otóż zamieniłam mąkę na nieco zdrowszą oraz zamieniłam klasyczny cukier na miód. Zmniejszyłam również ilość jajek. Fit murzynek to taki kompromis pomiędzy wersją domową oraz taką bardzo zdrową. Doskonały do kawy. Polecam!
Składniki:
150 g mąki żytniej
100 g mąki migdałowej
100 g miodu gryczanego
100 g masła
100 ml wody
40 g kakao
4 g sosy
4 g proszku do pieczenia
aromat waniliowy
4 jajka
W garnku umieszczamy masło, kakao, miód i wodę. Rozpuszczamy. Mieszamy do momentu połączenia się składników. Studzimy. Białka oddzielamy od żółtek.  Zółtka ubijamy z jedną łyżką miodu. Do masy dodajemy wystudzone składniki. Miksujemy. Dodajemy suche składniki. Miksujemy. Białka ubijamy na sztywno. Dodajemy do masy. Ciasto przelewamy do prostokątnej formy wysmarowanej masłem i obsypanej bułką tartą. Pieczemy około 60 minut. studzimy. Dowolnie dekorujemy.
murzynek
murzynek

Smacznego!

Komentarze

Popularne posty

Drukuj