Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Życzenia świąteczne

 Z okazji nadchodzących świąt Wielkanocnych składam wszystkim życzenia zdrowych :) radosnych świąt :) oraz mokrego dyngusa :)  życzy autorka bloga

Blok czekoladowy z piankami marshmallow

Blok czekoladowy to bez wątpienia jeden z moich najbardziej, podkreślam najbardziej ulubionych deserów. Przygotowuje się go bardzo szybko i wszystkim zawsze smakuje. W poszukiwaniu inspiracji natrafiłam pewnego dnia na przepis z wykorzystaniem właśnie pianek marshamllow. Nigdy nie byłam, aż tak wielką ich fanką. Wydawały mi się strasznie słodkie. Postanowiłam nieco zmienić przepis, który znalazłam. Po zmianach mój blok czekoladowy z piankami marshmallow okazał się dosyć ciekawy w smaku i intrygujący. Gorzka czekolada wykorzystana w tym deserze nadaje temu blokowi wyjątkowego saku. Całość doskonale komponuje się z wspomnianymi słodkimi piankami marshmallow. Jest to przepis, który spokojnie można podać podczas różnego rodzaju przyjęć z dziećmi. Polecam!
Składniki:
300 g mleka w proszku
300 g czekolady gorzkiej
200 g masła
150 g cukru
150 ml wody
100 g pianek marshmallow
100 g herbatników
100 g sezamu
Wodę, masło i cukier rozpuszczamy. Czekoladę łamiemy na kawałki. Dodajemy do ciepłej mieszanki wody i masła. Mieszamy do momentu połączenia się składników.  Studzimy. W dużej misce umieszczamy herbatniki, które łamiemy na kawałki i pianki. Dodajemy wystudzony sos czekoladowy. Mieszamy. Dodajemy do masy mleko w proszku. Mieszamy. Masę przekładamy do formy keksowej wyłożonej folia spożywczą. Wierzch posypujemy sezamem. Całość chłodzimy w lodówce przez noc.
blok czekoladowy, czekolada, pianki marshmallow
blok czekoladowy, czekolada, pianki marshmallow
Smacznego!

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty

Drukuj