Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Życzenia świąteczne

 Z okazji nadchodzących świąt Wielkanocnych składam wszystkim życzenia zdrowych :) radosnych świąt :) oraz mokrego dyngusa :)  życzy autorka bloga

Miniroladki czekoladowe z białym makiem

 Rolada do tej pory wydawała mi się ciastem trudnym i skomplikowanym. Precyzyjne zawijanie masy lekko mnie przerażało. Jednak postanowiłam spróbować. Swoje próby zaczełam od przygotowania miniroladek czekoladowych z białym makiem. Jest to dosyć prosty wypiek na bazie ciasta krucho -drożdżowego. Dodam, że jest to moje ulubione ciasto. Ciasto krucho - drożdżowe daje szereg możliwości i pewności, że zawsze się uda. W moim przypadku było to ważne. Jak się później okazało miniroladki bardzo posmakowały mojej rodzinie. Jest to doskonały wypiek na święta i nie tylko. Polecam !

Składniki:

ciasto krucho -drożdżowe

320 g mąki pszennej

100 g masła

80 g cukru pudru

25 g świeżych drożdży

20 g kakao

20 ml ciepłego mleka

20 g cukru

3 żółtka

masa z białego maku

250 g białego maku

250 ml mleka

80 g miodu

30 g bakali

5 ml aromatu migdałowego

1 białko 

Ciasto krucho - drożdżowe: 300 g mąki pszennej i kakao mieszam z cukrem. Dodaje masło. Całość łączymy ze sobą tworząc kruszonkę. Drożdże łączę z cukrem, ciepłym mlekiem i 20 g mąki pszennej tworząc zaczyn. Odstawiam w ciepłe miejsce. Po 20 minutach wyrośnięty zaczyn dodaje do ciasta. Zagniatam zwarte ciasto. Chłodzę w lodówce przez całą noc.

Masa z białego maku: Mleko wraz z miodem zagotowuje. Gdy mleko się zagotuje to zalewam nim biały mak. Odstawiam na dwie godziny do napęcznienia. Po tym czasie odsączam z nadmiaru mleka. Miele dwukrotnie. Dodaję bakalie. Zimne białko ubijam na sztywno. Pianę dodaje do masy. Mieszam.

Zimne ciasto wałkuję. Na środku smaruję masę z białego maku. Zawijam roladę. Kroję na 10 kawałków. Układam na blaszce przykrytej papierem do pieczenia. Piekę około 20 minut w 180 stopniach. Studzę.



Smacznego !

Komentarze

Popularne posty

Drukuj