Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Życzenia świąteczne

 Z okazji nadchodzących świąt Wielkanocnych składam wszystkim życzenia zdrowych :) radosnych świąt :) oraz mokrego dyngusa :)  życzy autorka bloga

Sernik zebra

Znacie ciasto zebra? Pewnie, że tak. Jest to niezwykle proste ciasto, które odpowiednio wlane do formy tworzy charakterystyczną zebrę. Ale czy  sernik może być w pasy? Oczywiście. Sernik zebra jest to pełne charakteru ciasto , którego symbolem są pasy biało - czarne niczym zebra. Sernik jest dosyć łatwo przygotować i nie zajmuje dużo czasu. Jest przy tym bardzo puszysty. U mnie w domu, gdy przygotowałam pierwszy raz sernik zebrę wywołał nie małe poruszenie i zachwyt. Myślę, że i u was będzie podobnie. Polecam!
Składniki:
ciasto
350 g kruchych ciastek lub herbatników
50 g masła
masa serowa
1 kg sera twarogowego(trzykrotnie mielonego)
180 g cukru
60 g proszku budyniowego(1 opakowanie)
3 jajka
aromat waniliowy
masa czekoladowa
200 g masła
200 g czekolady(2 tabliczki)
180 g mąki(1 szklanka)
120 g cukru(3/4 szklanki)
30 ml mleka
3 jajka
aromat migdałowy
polewa
100 g czekolady(1 tabliczka)
25 g masła
dowolne ozdoby
Ciastka(lub herbatniki) mielimy. Masło roztapiamy i strudzimy. Łączymy zmielone ciasta z masłem. Ciasta z masłem chłodzimy około 20 minut.
Jajka ucieramy z cukrem. Do ubitych jajek dodajemy ser. krótko miksujemy do połączenia składników. Dodajemy proszek budyniowy. Krótko miksujemy.
Czekoladę łamiemy na kawałki, masło kroimy na mniejsze części. Całość  rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Studzimy. Jajka ucieramy z cukrem. Do ubitych jajek dodajemy rozpuszczoną czekoladę wraz z masłem oraz przesianą mąkę. Miksujemy do połączenia się składników.
Dno tortownicy smarujemy masłem i obsypujemy bułką tartą. Na spodzie układamy chłodne ciastka. Na ciastka nalewać naprzemiennie po jednej łyżce masy serowej i czekoladowej. Postępować tak do wyczerpania się składników. Sernik pieczemy około 70 minut w 170 stopniach. Studzimy.
Czekoladę łamiemy na kawałki i rozpuszczamy wraz z masłem nad kąpielą wodną. Polewamy wystudzony sernik. Dowolnie dekorujemy.
sernik, sernik zebra
Smacznego!


Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty

Drukuj